pondělí 27. července 2015

VKJ 2015 Medvědí hora-Dlouhé Stráně-Praděd-Videlský kříž

V polovině července měla Vrchařská koruna Jesenicka pokračování a spolu s Petrem Mikeskou jsme tomu obětovali celý víkend i s noclehem ve Vrbně pod Pradědem a tentokrát jsme využili i automobil s nosičem kol za autem... má premiéra ... vynikající věc. Ale po pořádku.... V sobotu před šestou ranní jsem vyrazil autem směr Krnov, kde už mě čekal Petr, pěkně sbalený a připravený nastoupit. Pak jsme se vydali po trase Bruntál, Rýmařov, Sobotín směr Kouty nad Desnou, Bylo už to ráno horko a tak jsme cestou diskutovali jakou stranou budeme stoupat na Dlouhé Stráně. Původní plán byl Kouty-Dlouhé Stráně-Medvědí hora-Kouty po cyklotrase 6155, byl jsem, ale k mému dobru přesvědčen k opaku. A tak jsme kolem půl deváté nasedli na své bajky a začali stoupat na Medvědí horu. Sice je to náročnější, ale v tom lese bylo příjemně až jsem byl překvapen, že jsem ten výjezd na Medvědí horu zvládl. Zde se nám naskytl jedinečný pohled na Kralický Sněžník a vlastně celé západní pohoří Jeseníků. Najdete zde horní stanici lanovky, začátek sjezdových bajkových tratí a občerstvení.Po krátké fotografické přestávce jsme pokračovali směr Větrné elektrárny a Dlouhé Stráně. Větrné elektrárny ke kopci Dlouhé Stráně patří jako samostatné unikátní vodní dílo. K Větrákum ještě krátce stoupáte a pa vás čeká krátký sjezd pod samotné tří kilometrové stoupání na samotné Dlouhé Stráně. Po 13 km stoupání jsem byl tu. Z nadmořské výšky okolo 500 vystoupáte do 1353. No není to fajň? A proč vlastně Dlouhé Stráně? To proto, že je to jeden z divů ČR. Na Dlouhých Stráních najdete nejvyšše položenou vodní nádrž u nás a ty pohledy, ty se nedaji popsat, ty musíte zažít... tak jako například vysokohorské inline bruslení, které lze zde na oválu nádrže provozovat. Po kochaní jsem si já užil krásný sjezd kolem spodní nádrže a Petr pokračoval dál na Praděd, ale to je jeho příběh. Já poté nahodil kolo na nosič a autem se přesunul do místa odpočinku, kde zároveň dojel i Petr z Pradědu. On musí trénovat, čekají jej Pyreneje.
Druhý den jsme se probudili brzy, bylo po dešti, ale teplo a tak jsme se okolo půl sedmé vydali z Vrbna pokořit nejvyšší horu Moravy, kde se nachází i nejvyšší bod ČR, Praděd (1492 m.n.m ). Cestou nahoru jsme posnídali v Karlové Studánce, lázních kde je nejčistší vzduch v ČR. A pak se vydali do hory. Z Karlové Studánky vás čeká nejpve 10% stoupání na sedlo Hvězda a poté 6-ti km pravidelné na Ovčárnu známé to lyžařské středisko, kde je v zimě až 2m přírodního sněhu. Z Ovčárny lehce klesnete na křižovatku U Barborky a poté vás čekájí 2.5km jen a jen do kopce až k Dědovy Pradědovy, který vás ve výšce 1492 m.n.m. přivítá na Střeše Moravy. Bylo 9.30 a já byl zde. Krásné počasí, 20°C a krásne pohledy. Petr mi dopřál krátký odpočinek a už jsme sjížděli dolů do Studánky. Odtud nás čekaly ještě dvě stoupání. Nejprve pod Lyru do výšky 1002 m.n.m. a poté na Videlský Kříž do výšky 930 m.n.m. Unaven jsem zde dorazil a dovršil tím pádem 18. kopec z 20. Spokojen jsem pak sjel do Vrbna, ale Petr v rámci tréninku ještě vyjel Annaberg a dokončil tak Korunu. Byl to vydařený víkend.... více Vám řeknou mapy a fotografie....

Žádné komentáře:

Okomentovat