pondělí 13. července 2015

Slezská Harta-Kružberk-Bolatická 40

Tak máme za sebou další vydařený víkend, i když dle předpovědi měla vyjít jen sobota, ale když "musíš tak musíš" a tak jsem byl na kole jak v sobotu tak i neděli. Jelo se mi parádně, nožky šlapali a Hopík fungoval bezchybně. První den jsem vybral osvědčenou trasu Opava přes Zlatníky, Stěbořice a Nový Dvůr do Hlavnice. Odtud jsem pokračoval směr Jakartovice a Bohdanovice. Stále jsem stoupal a v Bohdanovicích mě čekal krpál, který mne dovedl až ke Slezské Hartě. Nicméně dal jsem se lesem po trase MTB závodu Kolem Slezské Harty až jsem se dostal na vrchol kopce podle, kterého je toto mohutné vodní dílo pojmenováno. Odtud jsem sjel pod Hráz, nafotil, a přes obec Slezská Harta podél řeky Moravice pádil vstříc další přehradě, která má jméno Kružberk. Díky Lesům České republiky, kteří opravily spojku Moravská Harta-Modletice-Kerhartice, j to to sjízdné a rychlé, nicméně přes pěkné kopečky a to i po státní až na Kružberk. Před samotnou Hrází jsem pak odbočil doleva a Tankodromem sjel pod ní až jsem se dostal k Žabí a Hlavní Skále, Lezecký to ráj na Moravici. Pak jsem pokračoval směr Obec Kružberk, kde najdete mimo jiné Davidův Mlýn ,známý to penzión, a Jánské Koupele, které bývaly za tzv. Totality hojně využívany, nyní jsou to ruiny. Přejezdem mostu přes řeku Moravici v Mokřinkách jsem se dostal k poslednímu sobotnímu stoupání na Melč. Po 2,5 km 6% stoupáku jsem se ocitnul nahoře a s pocitem dobře odvedené práce pak pádil směr Opava přes Melč, Mikolajice, Štáblovice a Uhlířov. Po 68 km a 3:51 hod. jsem dorazil před obědem do Opavy.
V něděli jsem se pak ráno pustil do slíbeného úklidu a odpočíval, nicméně krásné počasí mne kolem čtvrté hodiny odpolední vyhnalo ven. Zvolil jsem cestu po naší Zemi Slezské. Směr Oldřišov, Hněvošice, Kobeřice. Chtěl jsem udělat tak 30km, ale v Kobeřicích jsem špatně odbočil, vyšplhal malou stěnu a už jsem byl ve Strahovicích. Odsud už to bylo snadné přes Chuchelenský les jsem dojel až k Albertovci a pak přes Bolatice do Kravař, kde jsem se zastavil u Buly Areny. Pak jsem se vydal přes Velké a Malé Hoštice zpět do Opavy a z 30. bylo najednou 40 km

Žádné komentáře:

Okomentovat