středa 8. července 2015

VKJ 2015 - Borůvková hora

Bylo sváteční pondělí 6.7.2015, obloha ráno moc sluncem nezářila, nicméně i přesto jsem se společně s Petrem Mikeskou vydal vlakem směr Jeseník resp. Javorník pod další kopu, pod Borůvkovou horu. Krásný jedenáctikilometrový kopec s průměrem 5,1% a maximem, dle VeloViewer 24,9%, na kterém je málo míst, že by se trošku narovnal. Do Javorníku jsme dorazili někdy kolem desáté a ihned vyrazili směr Travná, Borůvková hora. V městě ještě byli malé foto přestávky a poté jen šlapání a šlapání. Pod úpatím samotného stoupání jsme se s Petrem rozdělili, jel ještě fotit nějakou zajímavost, a tak jsem na Borůvku stoupal sám. Jel jsem své šnecí pravidelné tempo. Asi kilometr před velkou křižovatkou turistických cest zvanou Letiště mě dostihl. No dostihl, proletěl kolem mne jako Contador kolem Frooma a tak jsem jel opět sám. Nevadilo mi to. Na Letišti jsem se občerstvil, něco vyfotil a jal se zdolat nejtěžší část cesty na Borůvku. Čekalo mne 2,5 km po kamenité cesty, místy proložené čerstvým jemným štěrkem, měl jsem co dělat abych to ustal. Odměnou mi byla rozhledna na samotné Borůvkové hoře, která se tyčí v nadmořské výšce 899 a z které můžete pozorovat celé pohoří Jeseníků i rozlehlé česko-polské nížiny. Po povinném focení se naše cesty opět rozdělily, Petr zvolil cyklotrasy 6222 a 6044 směr Travná, Hraničky a Lánský vrch, no a já se se vrátil do Javorníku a poté přes Uhelnou, Vlčice a Bergov dorazil do Žulové, místa kde jsme s Petrem opět měli spoji své cesty. Po chvilce čekání, Petr dorazil a tak jsme pokračovali směr Jeseník. Před námi bylo ještě jedno stoupání a to z Vápenné na Lipová Lázně Jeskyně. Tři kilometry s průměrem 4% a s maximem 11%, ale tentokrát už ve stínu lesů, ale pěkně pod sluníčkem, které vzduch rozpalovalo na 35°C. Pak mne už jen čekal krásný sjezd do Lipové Lázní a přejezd do Jeseníku k vláčku, to Petr opět zvolil "svou" trasu, ale nakonec jsme do z Jeseníku Odjeli společně.... konečný účet 54,2 km za 3:4855 hod. a nastoupáno 1170 m ...

Žádné komentáře:

Okomentovat